Dana Point Top – Itch to Stitch

Dana Point Top – Itch to Stitch

Inderdaad ik mocht weer mee doen met een testing call van Itch to Stitch! Een mouwloos bloesje heerlijk voor de warme dagen toen we terug kwamen van onze vakantie. Hoe moeilijk kan het zijn? Nou dat was toch nog wel even iets hoor. De top wordt namelijk volledig gevoerd! Dus alle plooien, zes voor en zes achter, dubbel maken …… wat een intensief werk. Maar ik waardeer het vakmanschap van Kennis enorm. Ze dwingt me tot zeer secuur werken, ik leer enorm veel bij. Dus je merkt een uitdaging.

Indeed again, I was allowed to join a testing call of Itch to Stitch! A sleeveless blouse, great for those hot days when we came back from our holiday. How hard could it be? Well that was still something though. The top is fully lined! So all the pleats, six on front and six on back, twice to make… … what an intensive work. But I appreciate the craftsmanship of Kennis enormous. She forces me to work very precise, I learn a lot. So quite a challenge.

De Dana Point is een mouwloze top (gerend lijfje / blote schouders) met knopen aan de voorkant. Als je houdt van het maken van plooien? Dan ben je in de hemel met deze top 😅het zijn er veel.

Dana Point specificaties:

  • Opties voor A, B, C, D, DD cups
  • Tapse schouder met plooien
  • Sierlijke V-hals
  • Knopen aan voorzijde
  • Geplooide taille
  • Uitlopende zoom
  • Volledig gevoerd
  • coupenaad voor C, D, DD cups

The Dana Point is a sleeveless (tapered/exposed shoulder) top with button down front. You like making pleats? Then you’d be in heaven with this top 😅 Lots of them.

Dana Point features:

  • Options for A, B, C, D and DD cups
  • Tapered shoulder with pleats
  • Graceful V neck
  • Button front
  • Pleated waist
  • Flare bottom
  • Fully lined
  • Bust darts for C, D and DD cups

Mijn eerste versie maakte ik van streepjes katoenen poplin met puntjes. Voor de voering gebruikte ik een dunne chambree. Omdat ik de top aanpaste op mijn langere lijf heb ik voor 8 knopen in plaats van 6 gekozen. Ik had nog mini stoffeerbare knoopjes liggen die perfect pasten. Het werd mijn draagbare toile. Voor de definitieve versie koos ik een katoen met tekeningen van vogels en bloemen. Ik voerde deze met een hele dunne katoen. Zwarte of witte knopen was niet mooi dus kocht een soort glazen knopen. Ik ben super blij met dit eindresultaat.

My first version I made of striped cotton poplin with dots. For the lining I used a thin chambree. Because I adjusted the top for my longer body I chose to use 8 buttons instead of 6. I had mini cover buttons available which fitted perfectly. It became a wearable muslin. For the final version I chose a cotton with drawings of birds and flowers. The lining is made of a thin plain cotton. Since black or white buttons weren’t pretty, I bought a kind of glass buttons. I am super happy with this final result.