Afbeelding

Project wintercoat

Nadat ik deze week de buitenkant van de jas verder in elkaar had gezet, nam ik hem mee naar de les. Ik had al gezien dat ik bij een voorpand niet goed uitkwam op de bloem. Gelukkig was de jas veel te lang en kon ik het pand “optillen” en mooi op het motief aansluiten. 

💡tip! Bij zo’n stof kun je beter eerst kijken of je de stof volledig op motief kunt leggen af anders enkel knippen, scheelt enorm in frustratie en uithalen 😜😳……

After I finished the outside of the the coat this week, I took it to the fashionschool. I had already noticed that one part of the front not matched the pattern of the flower. Fortunately, the coat was way too long and I could “lift” that part up to the pattern line.

💡tip! Before cutting such a fabric you better take a good look for matching the patterns, or you just cut the fabric single sided, makes a huge difference in frustration 😜😳 … …

Zogezegd de jas vordert aardig. Ik heb nog niet zo vaak zo’n project gemaakt dus ik kies ervoor om nu even te stoppen en hem weer mee te nemen naar de les. Toch pretigger om samen met mijn juf goed de lengte af te meten en nog eens door te spreken hoe ik de voering het beste vast zet. Overall ben ik wel tevreden. Toch door de dikke voering krijgt hij een wat andere uitstraling dan het origineel. Er komen gestoffeerde knopen op waarvan ik nog twijfel over het formaat, groot of iets kleiner 🤔 trendy of tijdloos 😉

So to say the coat turned out nice. Since I have not yet made such a project that often,  I choose to stop here and take it back to the school. It is better to work with my teacher and decide on the length and learn how to finish the lining the best. Overall I am satisfied. However, due to the thick lining the coat gets a slightly different look than the original. For the Buttons I choose upholstered ones on which I still doubt about the format, large or slightly smaller 🤔 trendy or timeless 😉


 To be continued 😏

Een gedachte over “Project wintercoat

Geef een reactie